Maj, 2013

Do pracy+

Piątek, 24 maja 2013 · Komentarze(3)
Po pracy coś mnie tknęło, aby pojechać koło toru regatowego i dalej mostem kolejowym w stronę Łęgnowa. Przeciąłem Toruńska i dalej Łęgnowską dojechałem w okolice Zachemu, zaciekawiło mnie odbicie w lewo z Hutniczej zaraz za pętlą tramwajową. Wjechałem jak się okazało w ul. Świetlicową i od razu przykuła moją uwagę ciekawa i nie spotkana dotychczas architektura stojącym tam domów.

Wyglądało to co najmniej na przedwojenne domy, a skoro przedwojenne i w tym miejscu to pewnie coś mające związek z DAG Fabrik. Dopiero dziś sprawdziłem i okazało się, że miałem słuszne podejrzenia. W tych budynkach mieszkała kadra zarządzająca DAG Fabrik. Całe miejsce (Os. Awaryjne) jest bardzo osobliwe. Z jednej strony przedwojenne domy jak ten na zdjęciu, z drugiej PRL-owskie bloki, przedszkole sklep typu supersam Społem. Jak sądzę było to w czasach PRL osiedle robotnicze Zachemu.

Taka ciekawostka pod nosem a dopiero teraz ta dotarłem. Muszę tam wrócić na dokładniejsza penetrację okolic.

BB Tour - Powrót

Niedziela, 19 maja 2013 · Komentarze(1)
Kategoria Wycieczka
Wstaję około 8:00 ogarniam się. Ściągam tropik i kładę wywrócony na druga stronę aby wysechł na słońcu, a sam idę nad morze na śniadanie.

Prywatny apartament nadmorski © alex

Stegna wita na plaży © alex

Po śniadaniu pakuję się i około 10:30 wyruszam. Spodziewam się w-mordę-windu więc już po wczorajszej analizie prognoz podejmuję decyzję o dojeździe to Tczewa i dalej PKP do Bydzi.
Prognozy się sprawdziły na płaskich jak stół polach Żuław wiatr hula spowalniając mnie do ledwie 20km/h.
Pamiętam z wczoraj, że od Tczewa nie zaliczyłem praktycznie żadnego podjazdu. Dopiero dziś widać jak płasko jest na Żuławach.

Żółte Żuławy © alex

W Nowym Dworze zajeżdżam do MAC-a. W planach była ryba w Stegnie, ale o 10:00 rano miasteczko dopiero budzi się do życia.
Po posiłku kręcę dalej znaną mi już i płaską trasą. Przejeżdżam ponowne cudny most wjeżdżam do Tczewa i odnajduję dworzec.
Dworzec ładnie odnowiony, a z peronów na kładkę nad torami są windy. Korzystam z tego dobrodziejstwa kupuję bilet i oczekuję ostatnie pół godziny pod galerią kociewską naprzeciwko dworca.

Tczew, czas wracać © alex

Wyjazd z przygodami, ale ogólnie udany. Przy okazji zaliczone dwa cele: pierwsze 200km AD 2013 oraz w jeden dzień z Bydgoszczy nad morze.

BB Tour - Bydgoszcz - Bałtyk

Sobota, 18 maja 2013 · Komentarze(6)
Od ponad roku chodził mi po głowie pomysł wypadu nad morze w 1 dzień.
Jako, że sprzęt biwakowy leży już zakupiony to postanowiłem go przetestować przed wyprawą wybrzeżem.
Cel - Stegna z dwóch powodów, bo najbliżej i nigdy nie byłem nad morzem z tej strony wybrzeża.
Wyruszam przed 10:00 trochę późno, lecę dobrze znaną mi trasą do Dobrcza i dalej do Pruszcza, od tej pory jadę nieznanymi mi trasami. Bardzo urokliwie jedzie mi się do Drzycimia, z którego wyjeżdżając, orientuje się, że pomyliłem trasę. Przystaje na chwilę sprawdzam mapę GPS i faktycznie trzeba zawrócić. Zjeżdżam przy okazji na sik-stop po chwili ruszam i słyszę coś obciera w tylnym kole, zatrzymuję się i oczom nie wierzę. Pękł boczny kord opony, przez który wyjrzała dętka w postaci wielkiego bąbla. Chcę szybko spuścić powietrze, aby uratować dętkę, ale gdy tylko złapałem za zawór i ta strzela. Myślę sobie że to koniec wycieczki pierwsza myśl, żeby wezwać "wóz techniczny", który zabierze mnie do domu. Ale przychodzi druga myśl, jest sobota, jeszcze wcześnie może jest w Drzycimiu jakiś sklep rowerowy? Wracam z buta do Drzycimia, widząc kogoś na posesji pytam, czy wie czy jest sklep rowerowy? Okazuje się, że jest, uff jest szansa. Docieram do centrum miasteczka, jest przed 13:00, pytam o sklep rowerowy słyszę, że rowerów to nie ma, ale części są w przemysłowym, który właśnie minąłem. Podchodzę pod drzwi sobota czynne do 12:00 zamknięte. Rozglądam się i widzę na drzwiach jest tabliczka z tel. do właściciela dzwonie ... serce bije szybciej ... odbiera miła Pani, tłumaczę, że jestem rowerowym turystą, że pękła mi opona i utknąłem w Drzycimiu i pytam czy może mają opony. Okazuje się, że mają i że za chwilę podjedzie mąż-właściciel. Po 10 min podjeżdża miły Pan i otwiera sklep oraz pyta o rozmiar, wychodzi z oponą inkasuje 24zł, moje szczęście nie zna granic. Żegnam miłego Pana dziękując mu ze wszech miar.
Składam koło i śmigam dalej w drogę.
Tydzień temu założyłem błotniki i zmieniłem opony na węższe 28x1.40, które nabyłem razem z zimówką i w której przełożyłem opony na zimowe kolcowane, a te wisiały na gwoździu. Widocznie musiały mieć już swoje lata. Dobrze, że stało się to teraz a nie na dłuższym wyjeździe.

Osie i złamana oś © alex

W Osiu zatrzymuję złapać oddech i ochłonąć z wrażeń, posilam się i dalej w drogę.
Za Osiem w kierunku Łubów spodziewam się schronienia od palącego słońca na leśnym odcinku drogi. Widzę znak "Uwaga zmiana nawierzchni" i już mnie to martwi, złe przeczucia się spełniają w postaci najgorszego rodzaju ostrego bruku. Telepie mną na maxa, szukam kawałka równego to z prawej to z lewej ale gdzie bym nie jechał zjeżdżając z bruku tonę w piachu.

Bruk na odcinku Osie-Łuby © alex

Dojeżdżam do granicy województwa i przychodzi wybawienie, asfalt!
Kiepskiej jakości, ale i po tych blisko 10 km wydaje się gładki jak stół.
Cisnę dalej, bo już czuję, że z czasem jest nie najlepiej. Przystaje w sklepie uzupełniam wodę, posilam się i dalej. Przez Skórcz w kierunku Tczewa. Za sobą widzę nadciągające ciemne chmury wiem, że ulewa mnie nie ominie. Przejeżdżam przez Tczew i wspaniały most przez Wisłę (zamknięty dla ruchu).

Most w Tczewie © alex

Zjeżdżam z mostu i już wiem, że ulewa wisi w powietrzu. W Lisewie Malborskim uzupełniam w sklepie wodę, na przeciw jest wiata autobusowa przestronna duża murowana. Chowam się przed burzą. Po 15 min oglądam odchodzące chmury, znacznie się ochłodziło i zrobiło się dużo przyjemniej. Ostatnie 45 km to jazda na granicy burzy co chwilę wjeżdżam w strefę deszczu, zwalniam i deszcz mija i tak w kółko. W Trępnowach widzę skutki nawałnicy. Połamane konary drzew, które miejscowi usuwają pilarkami i od razu ładują jako drewno opałowe na przyczepki. Zapada zmierzch i robi się ciemno, od dłuższego czasu jadę z zamontowanymi światłami. Przed samą Stegną dopada mnie ulewa jadę kilka km w deszczu i chowam się pod parasolami przy jakieś restauracji. Już tutaj urządzam sobie kolację z tego co pozostał jeszcze w sakwie. Po 10-15 minutach jest już po deszczu. Ruszam dalej wjeżdżam do centrum i kieruję się w kierunku Campingu. Zauważam otarty sklep (jest już prawie 22:00) dokupuję wodę coś do jedzenia i piwo na dobry sen.
Znajduję kamping i dokręcam jeszcze do równych 200km.
Melduje się na kampingu, szukam miejsca rozbijam namiot wypakowuję i idę pod wymarzony prysznic. Idę przywitać się z morzem w którego towarzystwie raczę się złocistym trunkiem. Wracam i kładę się spać. Ponieważ kamping jest prawie przy samym morzu zasypiając słyszę szum fal.