Wpisy archiwalne w miesiącu

Luty, 2014

Dystans całkowity:452.26 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
Czas w ruchu:12:09
Średnia prędkość:22.78 km/h
Maksymalna prędkość:46.60 km/h
Liczba aktywności:16
Średnio na aktywność:28.27 km i 1h 12m
Więcej statystyk

Trzciniec po 20:00

Czwartek, 27 lutego 2014 · Komentarze(0)
Kategoria Przejażdżka
Wieczorny night bike. Testowo przez Trzciniec do serwisówki przy S5.
Zauważyłem, że jak jest sucho to asfalt jest jaśniejszy i lepiej odbija się od niego światło lampki co daje efekt lepiej oświetlonej drogi.

Napęd działa jak marzenie, czyli każde dotknięcie cyngla zmienia przełożenie ;-)

Yes, Yes, Yes!

Czwartek, 27 lutego 2014 · Komentarze(0)
Szybki test i ... napęd działa jak powinien. Że też wcześniej się z tym nie ogarnąłem.

Zajrzałem też do przerzutki i kółek. Dolne napinające chodziło na sucho i rolka wytarła plastikowe kółko na tyle, że otwór zwiększył swoją średnice o 2mm, więc jest dodatkowe miejsce na smar :).

2W | diagnoza + pożyczone km-y

Środa, 26 lutego 2014 · Komentarze(0)
Kategoria Do pracy
W drodze do pracy przyjrzałem się pracy wózka przerzutki podczas zmiany biegów i miejscach gdzie mam ewidentny problem z przełożeniami wózek ledwo drgnie przy wrzucaniu do góry, trzeba będzie się temu przyjrzeć bo to chyba nie zużycie napędu jest problemem.

Podczas pracy kolega pożyczył rower na pół godzinki. Po powrocie zapytany o wrażenia z jazdy (kolega niższy o głowę) stwierdził, że czuł się jak dziecko jadąc na rowerze ojca ;-)

Po powrocie zdjąłem łańcuch i przyjrzałem się dokładnie działaniu tylnej przerzutki i faktycznie w pewnych położeniach wózek ledwo się przemieszcza i trzeba przełączyć dwa do góry jeden na dół aby zmusić wózek do zmiany położenia. Takie samo zachowanie jest przy zmianie biegów.
Zacząłem sprawdzać po kolei od manetki aż po linkę i jak się okazało winowajcą była linka ciężko poruszająca się w pancerzu tuż przy przerzutce. Po bliższych oględzinach okazało się, że linka jest lekko zgięta przy samym wejściu do pancerza oraz do pancerza dostało się troche soli drogowej co dodatkowo pogorszyło sprawę.
Linka przeszła czyszczenie + delikatne smarowanie olejem. Testy stacjonarne wykazały, że zmiana przełożeń działa jak należy.

Wczoraj dostałem potwierdzenie CR, że zamówienie (napęd) jest gotowe do odbioru. Coś mi się wydaje, że nowe graty poleżą w szafie jeszcze sporo czasu, bo obecny napęd nie zaczął jeszcze na dobre przeskakiwać, a jedynym problemem był brak precyzji przy przerzucaniu, co sądziłem, że jest spowodowane przez wytarcie zębów i nacięć systemu HyperGlide.

2W | hulajnoga

Poniedziałek, 24 lutego 2014 · Komentarze(1)
Kategoria Do pracy
Jest takie mądre stwierdzenie mówiące, że łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo.

Wracając z pracy pękła mi spinka, czyli najmocniej eksploatowana część w łańcuchu (3 łańcuchy i tylko jedna spinka) jak na przebieg 14kkm to i tak nieźle.
Samo zerwanie spinki spowodowane startem z twardego przełożenia, z jakiego zazwyczaj nie startuje. Jednak precyzja działania napędu jest już tak słaba, że czasem przed światłami po prostu nie zdążę przerzucić na wyższe przełożenie stąd konieczność startu z twardego.

Spinka SRAM 9rz. po 14kkm
Spinka SRAM 9rz. po 14kkm © alex

Oczywiście zapasowa została w domu, więc dalsza jazda hulajnogą i wynajdowanie coraz to ciekawszych technik. Skończyłem stojąc okrakiem nad ramą na lewym pedale i prawą nogą odpychając się od krawężnika przy krawędzi jezdni.