2W

Poniedziałek, 3 lutego 2014 · Komentarze(0)
Kategoria Do pracy
Mokro ale ciepło...i bezwietrznie.
Powrót przez Przemysłową tor regatowy zamarznięty.

2W poranne męczarnie

Wtorek, 28 stycznia 2014 · Komentarze(2)
Kategoria Do pracy
Rano znowu wiatr w twarz i siekący śnieg oraz grudy na ścieżkach...

Po południu jazda jak po mące. Po dojechaniu na domu rower cały oblepiony a okolice suportu wyglądały jak w elektorbike'u.

2W

Czwartek, 23 stycznia 2014 · Komentarze(0)
Kategoria Do pracy
Do pracy w syberyjskich warunkach.
Para zamarza w nostrzach, nawet lubie to uczucie, powietrze wtedy świeże i gęste ;)
Mimo wszystko było dużo przyjemniej niż w poniedziałek, bo bez uciążliwego w-morde-windu.

2W

Wtorek, 21 stycznia 2014 · Komentarze(0)
Kategoria Do pracy
Poranna piździawa. Lodowaty w-morde-wind. Dziś już bez defektów.

Powrót Kamienną, bez wiatru straight in the face znacznie przyjemniejszy.

2W on spikes

Poniedziałek, 20 stycznia 2014 · Komentarze(2)
Kategoria Do pracy
Warunki masakryczne. Zimny wiatr, siekący w twarz marznący deszcz i problemy z linką od biegów. Coś przymarzło i najpierw miałem najtwardsze przełożenie, następnie coś się przestawiło i reszta trasy na młynku.

Udało się naprawić wybierak biegów, więc powrót już normalny z wykorzystaniem wszystkich 3 biegów.
W weekend przełożyłem opony na kolcowane i jazda jest dużo pewniejsza.

Miasta dla ludzi

Czwartek, 16 stycznia 2014 · Komentarze(3)
Rozwój motoryzacji w drugiej połowie XX wieku spowodował, że miasta stały się miastami samochodów, a nie ludzi.
Poniższy film idealnie prezentuje w jaki sposób miasto przywraca się ludziom.


Kiedy widzę materiały tego typu, w głowie rozbrzmiewają mi dla zasłyszane jakże słuszne stwierdzenia.
1) "Obserwacja miast z kosmosu prowadzi do wniosku, że na Ziemi dominującą formą życia jest samochód."
2) "Jeśli projektujesz pod miasto pod potrzeby samochodów dostajesz w nim samochody."

W Polsce podobno projektując ulice w miastach ciągle przyjmuje się prędkość projektową 80km/h.
Widać to na dwupasmowych Wyszyńśkiego, Fordońskiej czy Wojska Polskiego. Mało kto porusza się tam przepisowo 50km/h w miejscach gdzie dopuszczalną prędkością jest 50km/h. Nawet na odcinkach, gdzie znak ograniczenia podnosi prędkość np. do 70 km/h jak na Fordońskiej wszyscy jada zazwyczaj około 80km/h.
Czyli w myśl powyższej zasady jeśli projektujesz ulice pod 80km/k to samochody będą jeździć 80km/h i tak właśnie wydaje się być.

2W + kolejne plany

Środa, 15 stycznia 2014 · Komentarze(1)
Kategoria Do pracy
Do pracy w zimowo-mokrej scenerii. Ulice zasolone więc mokre, buty też mokre ;-).

Kolejne inspiracje i plany.

Borne Sulinowo i opuszczone obiekty militarno-mieszkalne.

MAPA
Brzeźnica Kolonia - była radziecka baza rakiet jądrowych TUTAJ
Opuszczone miasteczko wojskowe Kłomino TUTAJ
Borne Sulinowo wątek ze skyscrapercity TUTAJ

Myślę, że to dobre miejsce na dwudniówkę.