Test SPD-SL
Środa, 23 września 2015
· Komentarze(0)
Kategoria Przejażdżka
W sklepach wyprzedaże, więc skusiły mnie buty SH-R088 do tego podstawowy model PD-R540. Rozważałem R550, ale nie przekonało mnie wykonanie platformy z kompozytu (plastiku) jak i sporo opisanych przypadków pękania/łamania się tych pedałów.
R540 są aluminiowe, wkład ten sam co w M520, czyli coś co znam.
Montaż bloków bezproblemowy z uwagi na znaczniki (kreski) na podeszwach, więc po wstępnych przymiarkach obyło się bez dalszych korekt.
Pierwsze wrażenia.
Pozytywy:
- sztywna podeszwa oraz szeroka platforma pedałów powoduje, że cała energia z korby przekazywana jest na koło
- lepsze w porównaniu do SPD trzymanie oraz wrażenie lepszego związania z rowerem
- znikoma szansa na przypadkowe wypięcie buta
Negatywy:
- pedał wpina się tylko z jednej strony, co powoduje konieczność ustawienia pedału odpowiednią stroną
- wpięcie dużo trudniejsze, wymagające precyzyjnego wcelowania w blokiem w odpowiednia stronę pedału - jazda miejska będzie bardzo uciążliwa
Ogólnie zysk po stronie performance, kosztem komfortowego wpinania.
R540 są aluminiowe, wkład ten sam co w M520, czyli coś co znam.
Montaż bloków bezproblemowy z uwagi na znaczniki (kreski) na podeszwach, więc po wstępnych przymiarkach obyło się bez dalszych korekt.
Pierwsze wrażenia.
Pozytywy:
- sztywna podeszwa oraz szeroka platforma pedałów powoduje, że cała energia z korby przekazywana jest na koło
- lepsze w porównaniu do SPD trzymanie oraz wrażenie lepszego związania z rowerem
- znikoma szansa na przypadkowe wypięcie buta
Negatywy:
- pedał wpina się tylko z jednej strony, co powoduje konieczność ustawienia pedału odpowiednią stroną
- wpięcie dużo trudniejsze, wymagające precyzyjnego wcelowania w blokiem w odpowiednia stronę pedału - jazda miejska będzie bardzo uciążliwa
Ogólnie zysk po stronie performance, kosztem komfortowego wpinania.