2W + Light TEST | Sigma Roadster

Wtorek, 19 listopada 2013 · Komentarze(6)
Do pracy i z pracy standardowo.

Wracając odebrałem z paczkomatu przesyłkę z zamówioną lampą przednią.
Po przekopaniu internetu zdecydowałem się na Sigmę Roadster.
Opinie przemawiały za Sigma PAVA, jednak jest ona dość droga.
Sigma Lightster ma dużo pozytywnych opinii i już praktycznie byłem na nią zdecydowany, jednak nie ma migającego trybu, co uważam za konieczność w mieście.

Kolejny kandydat to właśnie Sigma Roadster, ma migający tryb i jest tylko na 2AA, Lightster na 4AA oraz tańsza od Lighster (59zł, a 86zł) dodatkowo wystarczyło kupić jedynie 2 akumulatory Eneloop, a nie 4, więc ma ponad 40 złotową ekonomiczną przewagę i właśnie to zaważyło na wyborze.


Jeszcze tego samego wieczoru wybrałem się potestować i muszę przyznać, że jest dużo lepiej niż się spodziewałem. Najpierw rundka nad Kanałem Bydgoskim i po pozytywnym wrażeniu wypuściłem się aż do Trzcińca w zupełnych ciemnościach.

Lampka świeci na jakieś 18-20m szerokość snopa światła oświetla akurat całą szerokość ścieżki. Jak dla mnie natężenie oraz kształt snopa światła spełnia absolutne minimum, aby spokojnie komfortowo jeździć w nocy. Więcej światła to też większe zużycie energii, natomiast mniej sprawiałoby już trudność aby dostrzec przeszkody, czy dziury. Tutaj myślę osiągnięto idealny kompromis, pomiędzy ilością potrzebnego światła do jazdy, a poborem energii i żywotnością baterii.

A tak świeci. Centralna część jest jaśniejsza na zdjęciu niż w rzeczywistości, ale reszta OK.
Sigma Roadster © alex


Jak dla mnie 100% pozytywnie! Kto chętny na night-bikeing? ;-)

Komentarze (6)

Czyli staniesz się Oświecony. O tej porze roku to bezcenne.

jarmik 13:42 środa, 27 listopada 2013

W trybie tzw. miejskim świecie słabiej, ale nadal wyraźne mocno i nadaje się do nocnej jazdy.

Keto 10:10 poniedziałek, 25 listopada 2013

Roadster póki co dał radę na fabrycznie naładowanych Eneloopach od wtorku do dziś. W sumie jakieś 5h świecenia. Zobaczę czy się zmieni po naładowaniu ich.
Na czym w Pavie polega tryb miejski? Czy po prostu ciemniej świeci, czy mruga?
W Roadsterze jak już tryb stały ledwo świeci to mrugający ciągle zaskakująco dobrze, ale to takie safety żeby być widocznym dla innych i nadaje się wyłącznie na oświetlone drogi.

alex 03:55 sobota, 23 listopada 2013

Dokładnie śmigam z Pavą, ale tylko w Focusie. W Globetrotterze mam prądnicę.
Przy dobrych akumulatorkach w maksymalnym trybie działa mi kilka dni (jeżdżąc po około 2-2,5 godz. na wyjazd). Dokładnie nie sprawdzałem, ale może z 8-10 godz. a trybie max. Nie jechałem z nią dłużej niż 3 godz. na raz. Przy słabych bateriach sama przełącza się z mocnego trybu w słabszy tryb (miejski) i tak działa bardzo długo.

Keto 20:09 piątek, 22 listopada 2013

Jak rozumiem śmigasz z PAVA?
Jak wygląda rzeczywistość odnośnie konsumpcji baterii/akumulatorów?

alex 11:08 czwartek, 21 listopada 2013

Przy wyborze Sigmy też brałem pod uwagę Roadstera, ale moc światła i kompaktowe wymiary przemówiły za Sigmą Pava. Świeci wyraźnie mocniej niż Roadster no ale cena robi swoje. Coś za coś.

Keto 16:12 środa, 20 listopada 2013
Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa oscsi

Dozwolone znaczniki [b][/b] i [url=http://adres][/url]