Po odebraniu ostatniej brakującej części a mianowicie tylnej przerzutki zakończyłem upradowanie Speca do 10 rzędów.
Teraz wszystkie komponenty są ze sobą kompatybilne i wszystko działa wyśmienicie.
Wyszło to tak: Było srebrno jest czarno ;-) Z ciekawości zrobiłem bilans masy i Spec odchudził się o prawie pół kilo.
Tym razem warto było. Piwo dobrze nachmielone, wyraźnie cytrusowe nuty amerykańskich chmielów do tego wysoka słodowość i wyczuwalne nuty żywiczne. Raczej brak wad. Szkoda że tylko jedno. Trasa to ciągłe zmagania z bocznym wiatrem, do Tlenia masakrycznie, rzadko korzystałem z dużej tarczy, na szczęście powrót już lepiej. Po wjeździe do Bydgoszczy do CR po odbiór ostatniej brakującej części do upgrade'u Speca.
Jednak wąski łańcuch okazał się problematyczny dla korby i przedniej przerzutki 8rz, przerzutka z uwagi na sporo szerszy prowadnik (cage) miała tendencje do wyrzucania łańcucha na zewnątrz dużej tarczy. Również przy zrzucaniu z dużej na małą tarcze zdarzało sie że łańcuch uslizgiwal się pól obrotu korby miedzy zebatkami. Na miejsce starej korby na kwadrat oraz przerzutki zagościły komponenty dedykowane pod 10 rz. Korbę udało się kupić używaną FC-R565 po taniości reszta nowa po sporych rabatach w CR (magia kodów rabatowych ;-) ) Teraz czas na HTII myślałem, że to marketingowy bełkot z tą sztywnością, ale po krótkiej przejażdżce muszę stwierdzić, że jednak coś jest faktycznie na rzeczy.
Rower to mój styl życia ;-)
Co mnie kręci:
- dynamiczna jazda gravelem po szosach i szutrach.
- techniczna jazda krętymi singlami w terenie 29er'em.
- turystyka rowerowa, czyli jazda z sakwami i biwakowanie na łonie natury.