Najpierw krążenie po mieście aby przełożyć korbę. Olano mnie w CR, na Cichej spodziewałem się, że jaśnie Pan Paweł jak zwykle nie będzie miał czasu (więcej tam nie zajarzę). Dopiero w serwisie przy targowisku przy Konopnickiej wymiana od ręki.
Na podwórku 2h na nowe okablowanie i założenie reszty gratów i jest Biria Pro RS Cross Sport. Co ciekawe w tylnym trójkącie jest więcej miejsca na oponę. W Unibike 28x1.75 to max co można było przełożyć przez V-ki. Tutaj myślę, że jest szansa zmieścić nawet 29x2.1.
Przejechałem małe kółko i jest całkiem przyjemnie. Sztywność boczna zadowalająca Dolna rura o przekroju owalu spełnia swoje zadanie. Pierwszy poważny test będzie na wybrzeżu mam nadzieję w sierpniu.
Szperałem szukałem i w końcu zamówiłem nową ramę Biria Pro RS Cross Sport.
Firma spod 3city (Chwaszczyno) składa rowery na tych ramach. Rama jest ze stopu ALU 7005 który podobno jest wytrzymalszy i nie wymaga wygrzewania ramy w piecu po spawaniu co powinno się robić w przypadku stopu 6061.
Poprzednie ramy były ze 6061 i wysoce prawdopodobne jest, że nie były poddawane należytej obróbce termicznej po spawaniu. Co ciekawe TUTAJ dowiedziałem się, że proces spawania osłabia ten stop o połowę i aby przywrócić początkową wytrzymałość należy taką ramę poddać procesowi wyżarzania OPISANEMU TUTAJ. W praktyce jednak okazuje się, że większość producentów tańszych rowerów, czy dalekowschodnich producentów ram do tańszych rowerów, nie ma zaplecza technicznego w postaci pieców. W tym wypadku stop 7005 wydaje się być właściwym wyborem.
Rower to mój styl życia ;-)
Co mnie kręci:
- dynamiczna jazda gravelem po szosach i szutrach.
- techniczna jazda krętymi singlami w terenie 29er'em.
- turystyka rowerowa, czyli jazda z sakwami i biwakowanie na łonie natury.